Our tool for managing your permission to our use of cookies is temporarily offline. Therefore some functionality is missing.
ניידות חשמלית.
לנסוע בכביש מחשמל.
כיצד למקסם את טווח הנסיעה.
אילו גורמים משפיעים על הטווח?
גודל סוללה.
באופן כללי, ככל שקיבולת הסוללה גדולה יותר, כך תוכל לנסוע מרחק גדול יותר. אבל זה לא כל הסיפור.
הסוללות הן הרכיב הכבד ביותר והיקר ביותר במכונית החשמלית. ויש גם את נקודת האיזון שבה סוללה גדולה יותר דורשת מנוע חזק יותר כדי להגיע לאותה האצה - ושלדה חזקה יותר ובלמים חזקים יותר כדי לשלוט במהירות, במשקל ובמומנטום של המכונית. לכן חשוב שנגיע לאיזון אופטימלי בין המשקל וטווח הנסיעה כדי שנוכל לנצל את המשאבים שבהם אנו משתמשים ביעילות מקסימלית.
כיצד אתם יכולים להאריך את חיי השירות של הסוללה שלכם?
הימנעו מהשארת המכונית במקומה כאשר הסוללה טעונה במלואה או ריקה לגמרי. מומלץ לשמור על רמת טעינה שבין 20%-80% במיוחד כאשר המכונית אינה בשימוש לפרקי זמן ממושכים. טענו אותה במלואה רק לפני נסיעות ארוכות.
צמצמו את השימוש במטענים מהירים (DCFC). במקרים מסוימים יהיה עליכם להשתמש במטען מהיר, אולם אם אתם טוענים את המכונית במהלך הלילה, טעינה איטית תעשה את העבודה.
מזג האוויר אינו בשליטתנו אבל אתם בהחלט יכולים לעשות כמה דברים כדי למנוע טמפרטורות גבוהות מאוד. אתם יכולים לנסות להחנות את המכונית בצל בימים חמים.
גורמים סביבתיים.
גורמים שונים עשויים להשפיע על טווח הנסיעה של המכונית החשמלית.
- רוח
- מהירות (התנגדות הרוח)
- אווירודינמיקה
- חלונות וגג פנורמי
- טמפרטורה
- צפיפות האוויר (עשויה להשפיע על הסוללה)
בעוד גורמים מסוימים עשויים להשפיע על כל מכונית, לא משנה איזו מערכת הנעה יש לה, לגורמים אחרים יש השפעה משמעותית על מכוניות חשמליות.
מערכות העברת כוח חשמליות הן מערכות יעילות מאוד מטבען - הן מגיעות לניצולת של עד 80% (בהשוואה ל-15% בלבד במנועי בעירה רגילים). מכל מקום, כל שינוי ולו הקטן ביותר בא לידי ביטוי בתצרוכת הכללית. פתיחת החלונות וחלון הגג משבשת את זרימת האוויר ומגדילה את הגרר. אבל אם אתם רוצים להשתמש במיזוג האוויר, אתם עלולים להיתקל בקונפליקט יעילות. ככלל, באזורים עירוניים, יעיל יותר לפתוח את החלונות. בנסיעה בדרך בין-עירונית, מומלץ לסגור את החלונות ואת חלון הגג ולהשתמש במיזוג האוויר.
כיצד לנהוג ביעילות.
נהיגה שקולה.
מערכת הבלימה הרגנרטיבית.
כלי רכב חשמליים וכלי רכב מסוג פלאג-אין הייבריד יכולים להשתמש במנועים החשמליים שלהם כדי להאט וכדי להמיר את האנרגיה הקינטית לחשמל הטוען את הסוללה. תהליך בלימה זה נקרא בלימה רגנרטיבית.
נהיגה בלחיצה על דוושה אחת.
ה-MINI החשמלית מאפשרת נהיגה בלחיצה על דוושה אחת. אם אתם לוחצים על דוושת ההאצה, אתם מאיצים. אם אתם משחררים אותה, אתם בולמים. זו אינה בלימה בעזרת כל ארבעת הגלגלים אלא האטה קבועה אשר ניתן להגביר את עוצמתה בעזרת לחיצה על דוושת הבלמים.
ככלל, אם אתם רוצים לנצל את האנרגיה בצורה הטובה ביותר, נסו להאט ככל הניתן בלי להשתמש בדוושת הבלמים. בצורה זו תשפרו את החיסכון בדלק ועוצמתו המלאה של המנוע תהיה זמינה שוב בהאצה הבאה. ייקח לכם קצת זמן לוותר על השימוש בדוושת הבלמים ולהתרגל לתחושה הזו.
נהיגה רגועה.
נהיגה אגרסיבית, האצה מהירה ובלימה חדה מבזבזות אנרגיה. גם עם מערכת הבלימה הרגנרטיבית, המערכת יכולה למחזר רק חלק מהאנרגיה. אם אתם רוצים להשתמש באנרגיה בצורה יעילה, סעו בצורה רגועה, תיהנו מהיכולות הדינמיות בתוך העיר.
השימוש במצבי הנהיגה.
כל אחד ממצבי הנהיגה משנה את פעולת המערכת בהתאם לבחירתכם: שיפור החיסכון בדלק או הביצועים. מומלץ לבצע כמה נסיעות כדי להכיר את המאפיינים של מצבי הנהיגה השונים ולנצל את האפשרויות השונות. ה-MINI החשמלית מצוידת במצבי נהיגה.
כיצד לתכנן נסיעה ארוכה.
להכיר את מסלולי הנסיעה.
בדקו אם יש עמדות טעינה לאורך המסלול.
בדקו את מפת הטעינה לפני היציאה לדרך כדי לבחון את האפשרויות העומדות לרשותכם, כולל זמן הטעינה ביעד שלכם. אתם יכולים לתכנן עצירות טעינה בהתאם להעדפות האישיות שלכם - לדוגמה עצירת קפה או עצירה לארוחת צוהריים.
פחות זה יותר.
טעינה מ-10% ל-80% תהיה יעילה הרבה יותר מאשר טעינה אחת מלאה.
שקט נפשי.
התאמה.
ה-MINI COOPER SE מגיעה עם שקע CCS המתאים לכל מטען ציבורי באירופה.
שאלות ותשובות.
טעינה ברכבי MINI.
- יש לדומם את המנוע ולהפעיל את בלם החניה.
- במידת הצורך, יש לקבוע את הזרם לפני הטעינה.
- אין להשתמש בכבלים מאריכים.
- חיבור וניתוק כבל הטעינה יתבצע תמיד בסדר הזה:
חיבור:
1. חיבור אל השקע.
2. חיבור אל הרכב.
ניתוק:
1. ניתוק מהרכב.
2. ניתוק מהשקע.
נוריות LED:
- נורית לבנה: נורית אות
- נורית אדומה: תקלת טעינה
- נורית כתומה: אתחול
- נורית כחולה: טעינה פעילה
- נורית ירוקה: הטעינה הסתיימה
5. נעילת הרכב. תהליך הטעינה יתחיל רק לאחר נעילת המכונית.
טעינה רגילה בעזרת זרם חליפין (AC):
טעינה זו טוענת את המכונית בצורה יעילה בעיקר במהלך הלילה אך גם במהלך היום. בהשוואה לשקע מתח ביתי, לעמדת הטעינה AC הספק גבוה יותר ולכן היא יכולה לטעון את הסוללה בתוך כמה שעות בלבד. סוג זה של עמדת טעינה מכונה בקצרה עמדת טעינה AC.
טעינה מהירה בעזרת זרם ישר (DC):
עמדות טעינה מהירות DC הן האפשרות טובה יותר כאשר אתם צריכים לטעון את המכונית במהירות. הן יכולות לטעון את הסוללה מהר יותר - כאשר אתם יוצאים לקניות או יושבים לאכול במסעדה, לדוגמה. תהליך הטעינה נמשך בין 30 ל-40 דקות. סוג זה של עמדת טעינה מכונה בקצרה עמדת טעינה DC.
סטנדרטים סביבתיים וחברתיים ברשת הספקים.
חומרי הגלם העיקריים שמהם מיוצרת סוללת המתח הגבוה הם קובלט, ליתיום, גרפיט וניקל. מארז סוללת המתח הגבוה עשוי מאלומיניום. חברת MINI (קבוצת BMW) מתחייבת לפתח שרשרת אספקה אחראית, בת-קיימא וכזו העומדת בכללי האתיקה וזכויות האדם המחמירים שלנו. כל ספק חייב לספק מידע המפרט את האופן שבו הוא מיישם את הסטנדרטים הסביבתיים, החברתיים והמשפטיים שלנו, כולל התייחסות לזכויות אדם והאיסור על עבודות כפייה.אנו שומרים על קשר הדוק עם ספקי חומרי הגלם כדי לוודא שכל החומרים מגיעים ממקורות אחראיים במטרה להגן על הסביבה ולשמור על בטיחות העובדים ורווחתם בכל אחד משלבי שרשרת האספקה. אנו גם ממשיכים לפשט את תהליכי הלוגיסטיקה כדי להפחית את השפעת הובלת הרכיבים אל המפעלים שלנו.
חברת MINI (קבוצת BMW) בודקת את מקור חומרי הגלם בקפידה. בעת בחירת ספקים, אנו פועלים בהתאם לכללי הנאותות של ה-OECD בכל הקשור לניהול עסקי אחראי. נוסף על כך, אנו מחייבים את הספקים הישירים שלנו לעמוד בדרישות הקיימות שלנו כשהם פועלים מול הספקים שלהם. השקיפות המאפיינת את רשת הספקים היא דרישה בסיסית המאפשרת לנו לוודא שהספקים שלנו עומדים בדרישות הקיימות שלנו.
אנו מחויבים לכרות את הקובלט בצורה המתחשבת בסביבה ולשם כך אנו פועלים בשיתוף פעולה עם התאגידים BASF, Samsung SDI ו-Samsung Electronics. בפרויקט משותף שהקמנו ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, אנו רוצים להבין כיצד ניתן לשפר את תנאי המחיה והעבודה של האנשים המקומיים. כדי למנוע או כדי להפחית את ההשפעות שיש לפעולות אלה וכדי לא לפגוע בתושבי קונגו, הקמנו את ארגון ה-GIZ במטרה לשפר את תנאי העבודה בתעשיית כריית הקובלט בפרויקט ניסיוני הנערך בקונגו. אנו מודעים לאחריות שיש לנו בהבטחת התנאים שבמסגרתם נכרים ומטופלים חומרי הגלם. אנו נוכחים באופן קבוע באתרי הכרייה, מכירים את הכורים ואת שיטות העבודה של השותפים שלנו ומוודאים שתהליך שיקום האתר מתבצע בצורה נקייה.נוסף על כך, כדי להגביל את הצורך בחומרי גלם קריטיים כגון קובלט, קבוצת BMW שואפת להגדיל את אחוז השימוש בקובלט ממוחזר הדרוש לייצור תאי סוללות.
אנחנו לא רק קונים אלומיניום לצרכים שלנו אלא גם מנגישים אותו לספקים שלנו במחירים הוגנים וידועים מראש. הדבר מאפשר תכנון יציב ונכון לשני הצדדים. כדי שנוכל לעמוד בדרישות הקיימות שלנו לטווח הארוך, קבוצת BMW הפכה ליצרן הרכב הראשון שהצטרף ליוזמת Aluminum Stewardship - זהו ארגון הפועל בצורה אקטיבית כדי להגן על הסביבה ועל החברה על ידי שימוש באלומיניום מאושר לאורך כל שרשרת הערך - משלב הכרייה ועד שלב המחזור. אנו גם שואפים להשתמש ביותר אלומיניום ממוחזר בתהליכי הייצור שלנו. לשימוש בחומרים ממוחזרים יש השפעה חיובית במיוחד על ההיבטים הסביבתיים הבאים: גיוון ביולוגי, פליטת CO2 (במיוחד בחומרי גלם הדורשים השקעה עצומה באנרגיה בתהליך הייצור כגון אלומיניום, פלדה ונחושת) והפחתת כמויות הפסולת. בממוצע, אנו משתמשים ב-20% אלומיניום ממוחזר בכלי הרכב שלנו. בסגסוגות יצקת אלומיניום, נתון זה עומד על 40%. אנו פועלים בשיתוף עם יוזמת Aluminum Stewardship כדי להסמיך את שותפי האלומיניום שלנו בהתאם לתקן הקיימות המפורט. למידע נוסף, היכנסו לאתר aluminium-stewardship.org
הליתיום שבו אנו משתמשים לייצור ה-MINI Cooper SE מגיע מאוסטרליה. הכרייה מתבצעת ממשקעים של סלעים קשים, בהתאם לסטנדרטים הגבוהים ביותר של קיימות. קבוצת BMW ממשיכה לבצע מחקרים כדי לדעת כיצד ניתן להשתמש מחדש בליתיום על ידי מחזור הסוללות - לדוגמה על ידי ייצור מחדש או שימוש בעיקרון של '"לולאה סגורה".
שמירה על שקיפות מקסימלית בשרשרת האספקה מאפשרת לנו לזהות בעיות בזמן אמת ולטפל בהן ביעילות, לעתים קרובות בשיתוף עם הספקים שלנו ועם שאר בעלי המניות. השקיפות הגבוהה ורמת היעילות של שרשראות האספקה שלנו מבוססות על עמידה בתקני ההגנה על הסביבה ובתקנים חברתיים כפי שהגדרנו לרשת הספקים שלנו. כל ספק חייב לעמוד בדרישות הקיימות של קבוצת BMW בהצעה שלו. נוסף על כך, אנו פועלים בהתאם לתקנים בין-לאומיים כגון יוזמת ה-Global Compact של האו"ם (דאבוס 01/99) ו"הצהרת זכויות ועקרונות בסיסיים בעבודה" (ג'נבה 06/98), ארגון העבודה הבין-לאומי (ILP) ועמידתם בדרישות "העקרונות המנחים של האו"ם לזכויות אדם ועסקים".
עובדה זו תלויה בעיקר במקור החשמל הטוען את הסוללה. היבט נוסף הוא טביעת הפחמן הדו-חמצני של האנרגיה המשמשת לייצור הסוללה. מבדקים הראו שאם אנו טוענים את ה-MINI Cooper SE בעזרת חשמל מאנרגיה מתחדשת, נקודת האיזון מגיעה לאחר נהיגה של כ-19,000 ק"מ. לאורך כל מחזור החיים של המכונית, פליטות המזהמים של ה-MINI Cooper SE הם 40% (חשמל מעורב) ו-70% (חשמל מאנרגיה מתחדשת) בהשוואה ל-MINI Cooper S עם מנוע בנזין. כלומר בנהיגה יום-יומית רגילה, לוקח ל-MINI Cooper SE רק 12 חודשים לקזז את פליטת המזהמים הנוספים המשפיעים על ההתחממות הגלובלית הנגרמים על ידי תהליך ייצורה.
חשמול מערכת ההינע.
חשמול מערכת העברת הכוח הוא עתיד עולם הניידות. בואו נבחן את המערכות השונות של MINI ונכיר כמה מונחים נפוצים.
בבית ובדרכים.
אתם יכולים "למלא" את המכל ב"דלק" מתי שאתם רוצים, בכל מקום שבו אתם נמצאים.